Przejdź do menu Przejdź do treści

dr Katarzyna NOSIDLAK

  dr Katarzyna NOSIDLAK

Adiunkt badawczo-dydaktyczny

Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego

katarzyna.nosidlak@up.krakow.pl

tel: +48 12 662 69 61

pok: 313

ORCID: 0000-0001-8315-2525

publikacje:

http://bgbase.up.krakow.pl/

Stanowisko:

  • Adiunkt badawczo-dydaktyczny

 

Pełnione funkcje w Instytucie i Uniwersytecie:

  • opiekun praktyk dydaktycznych na studiach licencjackich i magisterskich,
  • koordynator egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego na II roku studiów niestacjonarnych pierwszego stopnia,
  • osoba odpowiedzialna za układanie harmonogramu studiów niestacjonarnych pierwszego stopnia,
  • doradca ds. wyboru specjalności (dydaktyka j. angielskiego).

 

Stopnie naukowe:

  •  doktor językoznawstwa;
    Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu;
    Tytuł pracy: „The discursive construction of EFL learners’ personality traits in the context of the National Qualifications Framework”;
    Promotor: dr hab. Elżbieta Wąsik, Prof. UAM.

 

  • magister filologii angielskiej;
    Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie;
    Tytuł pracy: „Teaching vocabulary through games”;
    Promotor: dr Mariusz Trawiński.

 

Dyscyplina naukowa:

  • Językoznawstwo

 

Katedra:

  • Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego

 

Zainteresowania badawcze:

  • rola różnic indywidualnych w procesie przyswajania języka obcego,
  • czynniki afektywne w procesie uczenia się i nauczania języka obcego,,
  • dyskurs edukacyjny oraz oficjalny dyskurs pedagogiczny.

 

Prowadzone zajęcia:

  • PNJA II,
  • Dydaktyka III,
  • Planowanie i ewaluacja kursu językowego,
  • Nowe technologie w nauczaniu języka angielskiego,
  • Pisanie tekstów akademickich,
  • Seminarium licencjackie.

 

Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:

  • Polskie Towarzystwo Neofilologiczne

 

Wybrane wykłady gościnne:

  • N/A

 

Najważniejsze publikacje:

Monografie:

  • Rokita-Jaśkow J., Król-Gierat W., Nosidlak K. & Wolanin A. 2024. Na wspólnej drodze: nauczyciele języka angielskiego o pracy z uczniami z doświadczeniem migracji. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UKEN.
  • Nosidlak K. 2021. The Discursive Construction of Foreign Language Pedagogy at the University Level in Poland against the Background of the European Qualifications Framework. Kraków: Księgarnia Akademicka.
  • Rokita-Jaśkow, J. & K. Nosidlak (red.) 2020. Nauczanie języków obcych dzieci. Globalne wyzwania, lokalne rozwiązania. Kraków: Wydawnictwo UP.

 

Artykuły:

  • Nosidlak K. 2024. “Experienced Learners from Generation Z and the Traditional Vision of the Good Language Teacher: On The Issue of Teacher Authenticity”, Neofilolog, nr 62/2.
  • Nosidlak K. 2024. “Highly sensitive persons (HSPs) and the situation of foreign language testing”, Psychology of Language and Communication, Vol. 28, nr 1.
  • Rokita-Jaśkow J., Wolanin A., Król-Gierat W. & Nosidlak K. “Bridging the 'dual lives’ : school socialization of young bi/ multilinguals in the eyes of EFL teachers”, International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 26, nr 4.
  • Nosidlak K. 2023. “Hopeless Cases or Just Hard Nuts to Crack?: Stories of „Difficult” Foreign Language Learners”, Theory and Practice of Second Language Acquisition, Vol. 9, nr 2.
  • Nosidlak K. 2023. „Język sztuki czy sztuka języka?: rozwijanie wrażliwości artystycznej uczniów na lekcjach języka angielskiego w szkole średniej”, Języki Obce w Szkole, nr 1.
  • Nosidlak K. 2023. “Stories of successful adaptations of immigrant students in the Polish educational system – perspective of EFL teachers”, Neofilolog, nr 60/2.