dr Katarzyna NOSIDLAK
Adiunkt badawczo-dydaktyczny
Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
katarzyna.nosidlak@up.krakow.pl
pok: 313
ORCID: 0000-0001-8315-2525
publikacje:
http://bgbase.up.krakow.pl/Stanowisko:
- Adiunkt badawczo-dydaktyczny
Pełnione funkcje w Instytucie i Uniwersytecie:
- opiekun praktyk dydaktycznych na studiach licencjackich i magisterskich,
- koordynator egzaminu z Praktycznej Nauki Języka Angielskiego na II roku studiów niestacjonarnych pierwszego stopnia,
- osoba odpowiedzialna za układanie harmonogramu studiów niestacjonarnych pierwszego stopnia,
- doradca ds. wyboru specjalności (dydaktyka j. angielskiego).
Stopnie naukowe:
- doktor językoznawstwa;
Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu;
Tytuł pracy: „The discursive construction of EFL learners’ personality traits in the context of the National Qualifications Framework”;
Promotor: dr hab. Elżbieta Wąsik, Prof. UAM.
- magister filologii angielskiej;
Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie;
Tytuł pracy: „Teaching vocabulary through games”;
Promotor: dr Mariusz Trawiński.
Dyscyplina naukowa:
- Językoznawstwo
Katedra:
- Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
Zainteresowania badawcze:
- rola różnic indywidualnych w procesie przyswajania języka obcego,
- czynniki afektywne w procesie uczenia się i nauczania języka obcego,,
- dyskurs edukacyjny oraz oficjalny dyskurs pedagogiczny.
Prowadzone zajęcia:
- PNJA II,
- Dydaktyka III,
- Planowanie i ewaluacja kursu językowego,
- Nowe technologie w nauczaniu języka angielskiego,
- Pisanie tekstów akademickich,
- Seminarium licencjackie.
Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:
- Polskie Towarzystwo Neofilologiczne
Wybrane wykłady gościnne:
- N/A
Najważniejsze publikacje:
Monografie:
- Rokita-Jaśkow J., Król-Gierat W., Nosidlak K. & Wolanin A. 2024. Na wspólnej drodze: nauczyciele języka angielskiego o pracy z uczniami z doświadczeniem migracji. Kraków: Wydawnictwo Naukowe UKEN.
- Nosidlak K. 2021. The Discursive Construction of Foreign Language Pedagogy at the University Level in Poland against the Background of the European Qualifications Framework. Kraków: Księgarnia Akademicka.
- Rokita-Jaśkow, J. & K. Nosidlak (red.) 2020. Nauczanie języków obcych dzieci. Globalne wyzwania, lokalne rozwiązania. Kraków: Wydawnictwo UP.
Artykuły:
- Nosidlak K. 2024. “Experienced Learners from Generation Z and the Traditional Vision of the Good Language Teacher: On The Issue of Teacher Authenticity”, Neofilolog, nr 62/2.
- Nosidlak K. 2024. “Highly sensitive persons (HSPs) and the situation of foreign language testing”, Psychology of Language and Communication, Vol. 28, nr 1.
- Rokita-Jaśkow J., Wolanin A., Król-Gierat W. & Nosidlak K. “Bridging the 'dual lives’ : school socialization of young bi/ multilinguals in the eyes of EFL teachers”, International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 26, nr 4.
- Nosidlak K. 2023. “Hopeless Cases or Just Hard Nuts to Crack?: Stories of „Difficult” Foreign Language Learners”, Theory and Practice of Second Language Acquisition, Vol. 9, nr 2.
- Nosidlak K. 2023. „Język sztuki czy sztuka języka?: rozwijanie wrażliwości artystycznej uczniów na lekcjach języka angielskiego w szkole średniej”, Języki Obce w Szkole, nr 1.
- Nosidlak K. 2023. “Stories of successful adaptations of immigrant students in the Polish educational system – perspective of EFL teachers”, Neofilolog, nr 60/2.